Case study JCB 3CX. Objawy układu SCR/DPF, testy aktywne, optymalizacja sterowania. Efekt? Brak alertów i ciągła sprawność w pracy terenowej.
Zamów bezpłatną analizę mocy w Twojej maszynie i dowiedz się jakich rezultatów możesz się spodziewać!
JCB 3CX: stabilizacja układów AdBlue i DPF (nasza realizacja)
Koparko-ładowarka JCB 3CX trafiła do nas z powracającymi alertami związanymi z układami AdBlue (SCR) oraz DPF. Maszyna wchodziła w tryb ograniczeń, pojawiały się komunikaty błędów i spadki mocy. Przeprowadziliśmy szczegółową diagnostykę, testy aktywne i analizę parametrów pracy. Dzięki wdrożonym działaniom przywróciliśmy pełną sprawność i stabilną pracę silnika, bez powracających błędów i przestojów.
Koparko-ładowarka JCB specyfikacja
Parametr | Wartość |
---|---|
Model | JCB 3CX |
Silnik | JCB Dieselmax |
Norma emisji | EU Stage IV / Tier 4 Final |
Układ emisji | SCR (AdBlue) + DPF |
Moc netto (katalogowa) | ok. 68–81 kW (90–110 hp, zależnie od wersji) |
Zgłoszone objawy
Powtarzające się alerty AdBlue/NOx i problemy z regeneracją DPF.
Tryb awaryjny ograniczający moc i funkcjonalność maszyny.
Spadek wydajności podczas dłuższej pracy z obciążeniem.
Diagnostyka i pomiary
Wykonaliśmy pełny odczyt błędów i testy aktywne za pomocą Jaltest, a także logowanie kluczowych parametrów: ciśnienie i przepływ AdBlue, sygnały czujników NOx, temperatury EGT, wartości ΔP DPF oraz liczniki cykli regeneracji. Test roboczy pozwolił sprawdzić stabilność układu w testowych.
Podjęte działania
Na podstawie danych zoptymalizowaliśmy pracę układów SCR i DPF, wprowadzając korekty w sterowaniu i procedury stabilizujące. Celem było zapewnienie przewidywalnej pracy i spójności parametrów, aby maszyna mogła działać bez zakłóceń w pełnym zakresie roboczym.
Efekt końcowy
Brak powrotu błędów AdBlue/NOx i problemów z regeneracją DPF.
Płynna praca silnika, stabilna moc w całym zakresie obciążeń.
Wyeliminowanie niespodziewanych ograniczeń w pracy.
Co mierzymy i jak weryfikujemy efekt
Logi parametrów AdBlue, DPF i NOx przed/po działaniach.
Stabilność pracy silnika pod obciążeniem hydraulicznym.
Powtarzalność wyników w kilku cyklach roboczych.
Najczęstsze pytania o AdBlue i DPF w JCB 3CX
Dlaczego pojawiają się alerty AdBlue i problemy z DPF?
Zwykle wynikają z niespójnych sygnałów czujników NOx, zbyt niskich temperatur spalin lub przerwanych cykli regeneracji.Czy zawsze trzeba wymieniać DPF lub elementy AdBlue?
Niekoniecznie. Najpierw wykonujemy szczegółową diagnostykę, ale często problemy można rozwiązać poprzez działania stabilizujące i optymalizację sterowników.Ile trwa pełna diagnostyka?
Zwykle 1–3 godziny, zależnie od tego, czy wykonujemy tylko odczyt błędów, czy także dłuższe logowanie parametrów pod obciążeniem.
Chcesz sprawdzić, jak możemy pomóc Twojej maszynie JCB? Skontaktuj się z nami i umów bezpłatną analizę parametrów pracy.