Awaria DPF lub AdBlue w John Deere 6155M? Wyłączamy DPF, SCR, AdBlue, zwiększamy moc. Mobilny serwis maszyn. Zadzwoń i napraw od ręki!
Moc Seryjna
Moc:
150
Moment obr.:
732
Po modyfikacji
Moc:
180
Moment obr.:
833
Moc i moment obr. zostały zwiększona o:
30 KM
i
99 Nm
Zamów bezpłatną analizę mocy w Twojej maszynie i dowiedz się jakich rezultatów możesz się spodziewać!
W prezentowanym ciągniku John Deere 6155M zgłoszono kilka poważnych problemów, które uniemożliwiały jego normalne użytkowanie w pracy polowej. Maszyna nie odpalała regularnie, pojawiał się błąd DPF, sygnalizowany komunikatami na desce rozdzielczej. Dodatkowo użytkownik zgłaszał, że ciągnik pracuje nierówno, czasami przechodzi w tryb awaryjny i wyraźnie brakuje mu mocy.
Po przeprowadzeniu diagnostyki komputerowej zidentyfikowaliśmy następujące problemy:
🔧 1. Zapchany filtr DPF w ciągniku John Deere 6155M – objawy i skutki
Filtr cząstek stałych (DPF) w tym modelu był poważnie zapchany, co skutkowało ograniczeniem przepływu spalin, zwiększonym zużyciem paliwa i aktywacją trybu awaryjnego. Typowe objawy problemów z DPF to:
Spadek mocy ciągnika
Błąd DPF
Maszyna nie odpala na zimno lub dusi się po rozruchu
Wzrost spalania i zadymienie
W tym przypadku konieczne było przeprowadzenie procedury DPF Off, czyli trwałej optymalizacji filtra z układu, co przywróciło pełną sprawność jednostki napędowej.
❌ 2. Problem z układem SCR i AdBlue – usterki i blokady
W ciągniku John Deere 6155M nie doszło jeszcze do typowej awarii układu AdBlue / SCR, jednak właściciel maszyny zdecydował się na wykonanie prewencyjnej modyfikacji, mając świadomość, że system ten bywa zawodny, szczególnie w warunkach intensywnej pracy polowej.
Układ AdBlue w ciągnikach tej serii może w przyszłości prowadzić do problemów takich jak:
Komunikat "AdBlue problem – ograniczona moc"
Zablokowanie ciągnika w trybie awaryjnym
Niekontrolowane zużycie płynu AdBlue
Błędy czujników NOx i SCR
Konieczność kosztownej wymiany elementów systemu (np. pompy, wtryskiwaczy)
Aby uniknąć przestojów i nieplanowanych napraw w szczycie sezonu, zdecydowaliśmy się wykonać procedurę SCR Off / Serwisu AdBlue, polegającą na modyfikacji oprogramowania sterownika silnika.🔄

🚜 3. Zwiększenie mocy – optymalizacja pracy w polu
Po usunięciu usterek klient poprosił nas o zwiększenie mocy w John Deere 6155M. Fabryczne 150 KM w tym modelu nie wystarczało w warunkach ciężkiej pracy . Po bezpiecznej modyfikacji parametrów w sterowniku ECU, udało się uzyskać:
+30 KM więcej mocy (do ok. 180 KM)
Lepszy moment obrotowy – ciągnik radzi sobie lepiej przy większym obciążeniu
Szybsze tempo prac polowych i mniej przestojów
🔩 Zwiększenie momentu obrotowego – więcej siły roboczej w polu
Po modyfikacji oprogramowania ECU, oprócz wzrostu mocy z 150 KM do 180 KM, osiągnęliśmy również znaczący przyrost momentu obrotowego:
Przed modyfikacją: 732 Nm
Po modyfikacji: 833 Nm
Przyrost: +101 Nm, czyli około +13,8% więcej momentu obrotowego
Większy moment oznacza, że ciągnik lepiej radzi sobie pod obciążeniem, nie dławi się przy pracy z ciężkimi maszynami (np. głęboszem czy agregatem talerzowym) i może utrzymywać stabilne tempo nawet przy trudnych warunkach glebowych.
✅ Efekt końcowy i opinia użytkownika
Po zakończeniu wszystkich modyfikacji – DPF Off, SCR Off, EGR Off oraz zwiększeniu mocy – ciągnik odzyskał pełną sprawność. Maszyna odpala natychmiast, nie pojawiają się żadne błędy, a użytkownik zgłosił, że praca w polu przebiega teraz znacznie szybciej i sprawniej. Co najważniejsze – uniknięto kosztownej wymiany DPF, EGR i układu AdBlue, a serwis został wykonany mobilnie – bez konieczności transportu maszyny.