Jesteśmy dostępni 24/7

Całodobowy numer alarmowy: +48 780 180 300

Całodobowy numer alarmowy: +48 780 180 300

Ostatnie Realizacje

John Deere 6155M – Serwis DPF, EGR, AdBlue, Zwiększenie Mocy

John Deere 6155M – Serwis DPF, EGR, AdBlue, Zwiększenie Mocy

John Deere 6155M – Serwis DPF, EGR, AdBlue, Zwiększenie Mocy

John Deere 6155M – Serwis DPF, EGR, AdBlue, Zwiększenie Mocy
John Deere
Ciągnik John Deere 6155M przed serwisem – mobilny serwis maszyn rolniczych OptiAgro, bus firmowy na tle ceglanego garażu. Diagnostyka, zwiększenie mocy, DPF Off, EGR Off, AdBlue Off.
Ciągnik John Deere 6155M przed serwisem – mobilny serwis maszyn rolniczych OptiAgro, bus firmowy na tle ceglanego garażu. Diagnostyka, zwiększenie mocy, DPF Off, EGR Off, AdBlue Off.
Ciągnik John Deere 6155M przed serwisem – mobilny serwis maszyn rolniczych OptiAgro, bus firmowy na tle ceglanego garażu. Diagnostyka, zwiększenie mocy, DPF Off, EGR Off, AdBlue Off.

Modyfikacje John Deere 6155M – Serwis DPF, EGR, AdBlue, Zwiększenie Mocy

Modyfikacje John Deere 6155M – Serwis DPF, EGR, AdBlue, Zwiększenie Mocy

Awaria DPF lub AdBlue w John Deere 6155M? Wyłączamy DPF, SCR, AdBlue, zwiększamy moc. Mobilny serwis maszyn. Zadzwoń i napraw od ręki!

Moc Seryjna

Moc:

150

Moment obr.:

732

Po modyfikacji

Moc:

180

Moment obr.:

833

Moc i moment obr. zostały zwiększona o:

30 KM

i

99 Nm

Zamów bezpłatną analizę mocy w Twojej maszynie i dowiedz się jakich rezultatów możesz się spodziewać!

W prezentowanym ciągniku John Deere 6155M zgłoszono kilka poważnych problemów, które uniemożliwiały jego normalne użytkowanie w pracy polowej. Maszyna nie odpalała regularnie, pojawiał się błąd DPF, sygnalizowany komunikatami na desce rozdzielczej. Dodatkowo użytkownik zgłaszał, że ciągnik pracuje nierówno, czasami przechodzi w tryb awaryjny i wyraźnie brakuje mu mocy.

Po przeprowadzeniu diagnostyki komputerowej zidentyfikowaliśmy następujące problemy:

🔧 1. Zapchany filtr DPF w ciągniku John Deere 6155M – objawy i skutki

Filtr cząstek stałych (DPF) w tym modelu był poważnie zapchany, co skutkowało ograniczeniem przepływu spalin, zwiększonym zużyciem paliwa i aktywacją trybu awaryjnego. Typowe objawy problemów z DPF to:

  • Spadek mocy ciągnika

  • Błąd DPF

  • Maszyna nie odpala na zimno lub dusi się po rozruchu

  • Wzrost spalania i zadymienie

W tym przypadku konieczne było przeprowadzenie procedury DPF Off, czyli trwałej optymalizacji filtra z układu, co przywróciło pełną sprawność jednostki napędowej.

2. Problem z układem SCR i AdBlue – usterki i blokady

W ciągniku John Deere 6155M nie doszło jeszcze do typowej awarii układu AdBlue / SCR, jednak właściciel maszyny zdecydował się na wykonanie prewencyjnej modyfikacji, mając świadomość, że system ten bywa zawodny, szczególnie w warunkach intensywnej pracy polowej.

Układ AdBlue w ciągnikach tej serii może w przyszłości prowadzić do problemów takich jak:

  • Komunikat "AdBlue problem – ograniczona moc"

  • Zablokowanie ciągnika w trybie awaryjnym

  • Niekontrolowane zużycie płynu AdBlue

  • Błędy czujników NOx i SCR

  • Konieczność kosztownej wymiany elementów systemu (np. pompy, wtryskiwaczy)

Aby uniknąć przestojów i nieplanowanych napraw w szczycie sezonu, zdecydowaliśmy się wykonać procedurę SCR Off / Serwisu AdBlue, polegającą na modyfikacji oprogramowania sterownika silnika.🔄

Hamownia John Deere 6155M – słupkowy wykres mocy pokazujący zwiększenie mocy silnika z 150 KM do 180 KM po tuningu i optymalizacji ECU.

🚜 3. Zwiększenie mocy – optymalizacja pracy w polu

Po usunięciu usterek klient poprosił nas o zwiększenie mocy w John Deere 6155M. Fabryczne 150 KM w tym modelu nie wystarczało w warunkach ciężkiej pracy . Po bezpiecznej modyfikacji parametrów w sterowniku ECU, udało się uzyskać:

  • +30 KM więcej mocy (do ok. 180 KM)

  • Lepszy moment obrotowy – ciągnik radzi sobie lepiej przy większym obciążeniu

  • Szybsze tempo prac polowych i mniej przestojów

🔩 Zwiększenie momentu obrotowego – więcej siły roboczej w polu

Po modyfikacji oprogramowania ECU, oprócz wzrostu mocy z 150 KM do 180 KM, osiągnęliśmy również znaczący przyrost momentu obrotowego:

  • Przed modyfikacją: 732 Nm

  • Po modyfikacji: 833 Nm

  • Przyrost: +101 Nm, czyli około +13,8% więcej momentu obrotowego

Większy moment oznacza, że ciągnik lepiej radzi sobie pod obciążeniem, nie dławi się przy pracy z ciężkimi maszynami (np. głęboszem czy agregatem talerzowym) i może utrzymywać stabilne tempo nawet przy trudnych warunkach glebowych.

Efekt końcowy i opinia użytkownika

Po zakończeniu wszystkich modyfikacji – DPF Off, SCR Off, EGR Off oraz zwiększeniu mocy – ciągnik odzyskał pełną sprawność. Maszyna odpala natychmiast, nie pojawiają się żadne błędy, a użytkownik zgłosił, że praca w polu przebiega teraz znacznie szybciej i sprawniej. Co najważniejsze – uniknięto kosztownej wymiany DPF, EGR i układu AdBlue, a serwis został wykonany mobilnie – bez konieczności transportu maszyny.