Ostatnie Realizacje

Volvo L150G: przywrócenie sprawności i rozwiązanie problemów z SCR i DPF

Volvo L150G: przywrócenie sprawności i rozwiązanie problemów z SCR i DPF

Marka:

Volvo

Volvo L150G podczas postoju na placu budowy w słoneczny dzień
Volvo L150G podczas postoju na placu budowy w słoneczny dzień
Volvo L150G podczas postoju na placu budowy w słoneczny dzień

Modyfikacje Volvo L150G: przywrócenie sprawności i rozwiązanie problemów z SCR i DPF

Modyfikacje Volvo L150G: przywrócenie sprawności i rozwiązanie problemów z SCR i DPF

W Volvo L150G wykonaliśmy pełną diagnostykę (testy aktywne, logi NOx/EGT/ΔP DPF), a następnie wdrożyliśmy działania, które ustabilizowały pracę układu oczyszczania spalin

Zamów bezpłatną analizę mocy w Twojej maszynie i dowiedz się jakich rezultatów możesz się spodziewać!

Ładowarka kołowa Volvo L150G trafiła do nas z alertami AdBlue/NOx, problemami z DPF oraz sporadycznym derate (ograniczeniem mocy). Wykonaliśmy pełną diagnostykę (testy aktywne, logi NOx/EGT/ΔP DPF), a następnie wdrożyliśmy działania, które ustabilizowały pracę układu oczyszczania spalin i przywróciły pełną dyspozycyjność maszyny.

Maszyna w skrócie

  • Model: Volvo L150G

  • Silnik: Volvo D13H V-ACT, Stage IIIB/Tier 4i, z aktywnym DPF

  • Układy emisji: DPF + (konfiguracja z układem zarządzania emisją), czujniki NOx, kontrola EGT

  • Zastosowanie: kruszywa, recykling, gospodarka materiałami sypkimi

Zgłoszone objawy

  • Alerty AdBlue/NOx („AdBlue efficiency”), wejścia w derate.

  • Niestabilne dozowanie, przerywane procedury, wzrost ΔP DPF.

  • Spadek wydajności w dłuższej pracy cyklicznej na kruszywie.

Diagnostyka i pomiary

  • Odczyt błędów + testy aktywne: weryfikacja pracy pompy/dozownika AdBlue, czujników NOx, temperatur EGT, wartości ΔP DPF, liczników cykli.

  • Logi w cyklu roboczym: sprawdzenie stabilności dozowania SCR i warunków temperaturowych.

  • Weryfikacja wersji oprogramowania / zaleceń serwisowych.

Podjęte działania (neutralnie)

Na podstawie danych ustabilizowaliśmy sterowanie ATS (SCR + DPF): korekty i procedury przywracające spójność sygnałów (NOx/EGT/ΔP) oraz właściwe warunki do konwersji. Celem było przewidywalne działanie układu w całym zakresie obciążeń, i całkowite wykluczenie błędów unieruchamiających maszynę.

Efekt końcowy

  • Całkowite wykluczenie problemów z AdBlue/NOx w testach roboczych.

  • Spójne cykle DPF i stabilne wartości ΔP.

  • Pełna dyspozycyjność — brak przestojów spowodowanych z usterkami adblue i dpf.

Co mierzymy i jak weryfikujemy efekt

  • NOx/EGT/ΔP DPF — logi „przed/po” + testy aktywne.

  • Stabilność dozowania SCR w różnych scenariuszach obciążenia.

  • Powtarzalność wyników (kilka cykli, różne warunki).

Najczęstrze pytanie związane z DPF i AdBlue w Volvo

  • „AdBlue efficiency” w Volvo L150G — co to zwykle oznacza?
    Najczęściej niespójne sygnały z czujników NOx/EGT lub niepełne warunki do konwersji (temperatura, przepływ). Najpierw diagnozujemy źródło w logach, potem stabilizujemy sterowanie.

  • Czy L150G ma DPF?
    Tak — seria G spełnia Stage IIIB/Tier 4i i korzysta z aktywnego DPF. To pomaga obniżyć emisje cząstek, ale wymaga odpowiednich warunków pracy i serwisowania.

  • Ile trwa pełna diagnostyka?
    Zwykle 1–3 godziny: odczyt błędów i testy aktywne + logi pod obciążeniem, a na końcu walidacja efektu.

  • Czy da się to zrobić na miejscu?
    Tak, działamy mobilnie. Przyjeżdżamy z pełnym zapleczem diagnostycznym i wykonujemy testy w realnych warunkach na Twoim placu.

  • Umów diagnostykę Volvo L150G — sprawdzimy parametry, ustalimy przyczynę alarmów i przywrócimy stabilną pracę układu.