Volvo L150G: przywrócenie sprawności i rozwiązanie problemów z SCR i DPF
Marka:
Volvo
W Volvo L150G wykonaliśmy pełną diagnostykę (testy aktywne, logi NOx/EGT/ΔP DPF), a następnie wdrożyliśmy działania, które ustabilizowały pracę układu oczyszczania spalin
Zamów bezpłatną analizę mocy w Twojej maszynie i dowiedz się jakich rezultatów możesz się spodziewać!
Ładowarka kołowa Volvo L150G trafiła do nas z alertami AdBlue/NOx, problemami z DPF oraz sporadycznym derate (ograniczeniem mocy). Wykonaliśmy pełną diagnostykę (testy aktywne, logi NOx/EGT/ΔP DPF), a następnie wdrożyliśmy działania, które ustabilizowały pracę układu oczyszczania spalin i przywróciły pełną dyspozycyjność maszyny.
Maszyna w skrócie
Model: Volvo L150G
Silnik: Volvo D13H V-ACT, Stage IIIB/Tier 4i, z aktywnym DPF
Układy emisji: DPF + (konfiguracja z układem zarządzania emisją), czujniki NOx, kontrola EGT
Zastosowanie: kruszywa, recykling, gospodarka materiałami sypkimi
Zgłoszone objawy
Alerty AdBlue/NOx („AdBlue efficiency”), wejścia w derate.
Niestabilne dozowanie, przerywane procedury, wzrost ΔP DPF.
Spadek wydajności w dłuższej pracy cyklicznej na kruszywie.
Diagnostyka i pomiary
Odczyt błędów + testy aktywne: weryfikacja pracy pompy/dozownika AdBlue, czujników NOx, temperatur EGT, wartości ΔP DPF, liczników cykli.
Logi w cyklu roboczym: sprawdzenie stabilności dozowania SCR i warunków temperaturowych.
Weryfikacja wersji oprogramowania / zaleceń serwisowych.
Podjęte działania (neutralnie)
Na podstawie danych ustabilizowaliśmy sterowanie ATS (SCR + DPF): korekty i procedury przywracające spójność sygnałów (NOx/EGT/ΔP) oraz właściwe warunki do konwersji. Celem było przewidywalne działanie układu w całym zakresie obciążeń, i całkowite wykluczenie błędów unieruchamiających maszynę.
Efekt końcowy
Całkowite wykluczenie problemów z AdBlue/NOx w testach roboczych.
Spójne cykle DPF i stabilne wartości ΔP.
Pełna dyspozycyjność — brak przestojów spowodowanych z usterkami adblue i dpf.
Co mierzymy i jak weryfikujemy efekt
NOx/EGT/ΔP DPF — logi „przed/po” + testy aktywne.
Stabilność dozowania SCR w różnych scenariuszach obciążenia.
Powtarzalność wyników (kilka cykli, różne warunki).
Najczęstrze pytanie związane z DPF i AdBlue w Volvo
„AdBlue efficiency” w Volvo L150G — co to zwykle oznacza?
Najczęściej niespójne sygnały z czujników NOx/EGT lub niepełne warunki do konwersji (temperatura, przepływ). Najpierw diagnozujemy źródło w logach, potem stabilizujemy sterowanie.Czy L150G ma DPF?
Tak — seria G spełnia Stage IIIB/Tier 4i i korzysta z aktywnego DPF. To pomaga obniżyć emisje cząstek, ale wymaga odpowiednich warunków pracy i serwisowania.Ile trwa pełna diagnostyka?
Zwykle 1–3 godziny: odczyt błędów i testy aktywne + logi pod obciążeniem, a na końcu walidacja efektu.Czy da się to zrobić na miejscu?
Tak, działamy mobilnie. Przyjeżdżamy z pełnym zapleczem diagnostycznym i wykonujemy testy w realnych warunkach na Twoim placu.Umów diagnostykę Volvo L150G — sprawdzimy parametry, ustalimy przyczynę alarmów i przywrócimy stabilną pracę układu.